<3

Tänkte lägga upp mitt svar på filosofiuppgiften som jag skrev om för någon dag sen (:

Fem saker som gör livet meningsfullt idag:
Livet                                                          Friheten                              Kärlek/Vänner & Familj
Framtidsplaner                                                                                     Stunderna för mig själv

Allt som livet har att erbjuda gör att man vill fortsätta leva, alla dess äventyr som uppkommer var och varannan dag. Visst känner man ibland att allt går emot en och hemska och jobbiga saker händer i ens liv, men hade man inte fått uppleva dessa situationer hade man inte kunnat uppskatta alla de glada och betydelsefulla saker som händer.
Hur skönt är det inte när man kan sitta helt för sig själv och bara fundera och filosofera om allt mellan himmel och jord? Kunna sitta för sig själv och reda ut problemen i ens huvud som bara stör.
Vad är det som får mig att gå upp på morgonen?
Jag går upp för att jag har underbara vänner och familj som, som jag sagt några gånger förut, stöttar och tror på mig och jag kan lita på dem. De är det viktigaste i mitt liv och jag älskar dem över allt annat och då finner jag det ganska naturligt att de är en meningsfull del utav mitt liv idag.
Jag går upp för att jag vill nå mina mål och jag vill kämpa för att jag ska lyckas med det jag har planerat och det jag vill.
Jag går upp för att jag älskar att känna friheten som jag faktiskt har. Jag kan göra nästan vad jag vill och jag har inte så pass stor press på mig själv att jag inte kan känna att jag kan göra vad jag känner för just vid det tillfället.


Min definition utav meningsfullt:
Något/någon som gör att jag vill och orka gå upp på morgonen och får mig att vilja leva vidare.


Om både tio, 30 och 60 år hoppas jag att det fortfarande är ovanstående saker som är meningsfullt för mig. Man kanske uppskattar tiden med sin familj ännu mera om 60 år, men jag tror inte att det kommer vara något som fallit bort från min lista. En förändring som kan komma är att jag skulle vilja lägga till minnen. Samtidigt skulle minnen kunna stå på min lista redan nu eftersom jag har många underbara minnen med nuvarande vänner, men också vänner som har försvunnit med åren, de som man inte lyckats hålla kontakten med sen grundskolan osv.



Jag säger det alldeles för sällan:
Jag älskar min familj och mina vänner över allt annat! Det är ni som format mig till den jag är idag och det är ni som gör livet lite enklare! <3

Kommentarer
Postat av: mamma

Gumman, jag får ju tårar i ögonen.

Jag älskar dig och är såå stolt över dig!

2009-05-14 @ 09:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0