Ryfors

Dagen inlägg går till att önska Ryfors skola lycka till! Att de inte ska behöva flytta 6-9 klsserna till Klöxhult i Älmhult.
Jag förstår verkligen inte varför de vill göra det. Det kostar för mycket är politekernas argument. Men ja, flytta ungarna till en redan överfull skola. Gör deras liv till ett helvete och flytta dem när de absolut inte vill. Att flytta dem till en skola där tredjeklassare använder ord som inte en tredjeklassare ens ska veta vad det betyder, vill inte jag. Klöxhult är den värsta skolan i Älmhult, överklassiga snorungar som tror att de är störts, bäst och vackrast. Naturligtvis är det inte alla som är sådana men det är inte långt ifrån.
Älmhult är egentligen ett så sorgligt samhälle, de flesta, i min ålder och neråt, anser sig vara något de verkligen inte är. De anser att de som kommer från småbyarna utanför är bönder, men snälla. Åk till Kristiandstad, Göteborg eller Jönköping så ska ni se vad de tycker om Älmhult. Jag tycker bara att det är så löjligt att de tycker att de är alldeles för bra för att umgås med folk utanför Älmhult.
Förlåt Tommy, men jag är inget stort fan utav Älmhult :P

Vad politikerna tänker med vet jag inte; slänga in en massa elever till en skola där barnen ibland får sitta i sina klassrum och äta för att de inte får plats i matsalen. Säger inte det en hel del om att det redan är fullt. Och vad det enda de har kollat upp är skrattretande. Att det går att andas i lokalerna! What?
Jag går i trean på gymnasiet och i vår klass är vi runt 25 elever kanske, och vi kan inte sitta och jobba i ett klassrum, det går inte.. Hur fasen ska då 11-15åringar kunna klara det?
Eleverna vill verkligen inte flytta. Kanske ska man tänka på hur de mår? Man kanske ska tänka på att vissa behöver den hjälpen de får på Ryfors, hur kommer det gå för dem?

Jag hoppas innerligt att protestlistan ska hjälpa och att de inte ska behöva flytta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0