Helgen lite kort

Nu sitter jag hemma i ett tomt hus och ett TOMT Skåparyd :O
Ska försöka skriva lite nu hade jag tänkt, eller plugga körteori ( så oerhört trååkigt, men det är något som måste göras )

Helgen har varit lugn. Var i Växjö till ett i fredes, sen åkte jag tåget till Osby och satt på pappas jobb till fyra sen åkte vi och handlade och sen körde jag hem, jag hatar verkligen vägen mellan Osby och Hallaryd, så dålig. Den är hyfsat bra i Skåne, men precis vid gränsen till Småland blir den katastrofalt dålig! Något jag lärt mig nu efter att ha bott här i 19 år är att det typ bara är någon kilometer till Skånegränsen, jag har hela tiden tänkt att det är 7-8 kilometer kanske, tänkte ju att gränsen var precis innan Osby. Bra koll jag har, inte för att det är något som är så nödvändigt att veta, men ändå.
Tillbaka till ämnet, efter att jag&pappa hämtat Felix åkte vi hem till paps, tittade på Let's Dance och lite så. Sov där och passade Felix på lördagen. Sen åkte jag hem och kvällen spenderades i soffan tittandes på Melodifestivalen och Wallander med mamma&Tommy.
Lugn helg då alltså.

Jag och Wii går inte ihop just nu, spelade lite för en stund sen men fick lägga ner det ganska snabbt, blir bara arg och irriterad när det inte går som jag vill.
Jag och iTunes går inte heller ihop, igår ville jag bara kasta datorn i väggen när det inte funkade som jag ville! Gaah.

Åker tillbaka till Växjö idag, vill nästan bara att det ska bli kväll så jag kan krypa ner i sängen och titta på Beck :)
Åker vid sju, men har dock inte bestämt om jag ska åka tåg eller buss. Buss är billigare, men efter prishöjningen till 36kr är det inte så värst mycket billigare. Tåg har blivit nästan hälften så billigt än innan dvs 50kr :O och det går snabbare än buss så jag är där vid kvart i åtta istället för halv nio om jag åker buss. Så det lutar mot att åka tåg, men samtidigt kan det vara lite skönt att åka buss, men nej. Tåg blir det nog. Vi får se!

Nä, nu ska jag leta efter lite volontärorganisationer till projektarbetet, har kommit fram till att det nog behövs några fler än de jag har.

Pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0